گیفت کارت گوگل پلی چیست
گیفت کارت گوگل پلی چیست

گیفت کارت گوگل پلی چیست | آموزش استفاده از گیفت کارت گوگل پلی

گوگل پلی چیست

گوگل پلی ( Google Play )‏ یک سرویس پخش دیجیتال محتوای چندرسانه‌ای از شرکت گوگل google است که توسط این شرکت در سال 2012 معرفی شد و دو برند سابق اندروید مارکت و گوگل موزیک را ادغام کرد.

این سرویس شامل یک فروشگاه آنلاین برای موسیقی ، فیلم ، کتاب ، اپلیکیشن‌ها ، بازی‌های اندروید ، نرم‌افزارهای کاربردی و یک مدیا پلیر ابری می‌باشد. این خدمات از طریق وب ، اپلیکیشن موبایل Play Store در اندوید و گوگل تی‌وی در دسترس می‌باشد. خریداری محتوا برای تمام پلاتفرم‌ها / دستگاه‌ها قابل دسترس است.

شما برای استفاده از امکانات سرویس های غیر رایگان گوگل پلی و خدمات و محصولات غیر رایگان آن نیاز به گیفت کارت گوگل پلی دارید تا با استفاده از آن مبلغ مورد نظر را در اکانت خود شارژ کرده و از آن استفاده نمایید.

 

گیفت کارت گوگل پلی چیست

گیفت کارت گوگل پلی نوعی اعتبار مجازی است که در دستگاه های اندرویدی قابل استفاده می باشند که بلافاصله پس از خرید از فروشگاه گیفت کارت 21 کد گیفت کارت خریداری شده برای شما ارسال می شود و سپس با استفاده از گوشی ، تبلت و کامپیوتر میتوانید عملیات شارژ اکانت خود را انجام دهید.

بهترین شیوه برای خرید از سرویس گوگل پلی استفاده از گیفت کارت گوگل پلی است. این گیفت کارت ها، کارت هایی حاوی یک مبلغ و اعتبار مشخص است که پس از ردیم کردن کد گیفت کارت خریداری شده در اکانت خود اکانت گوگل پلی شما به همان میزان شارژ می شود و شما می توانید با همین اعتبار اط گوگل پلی خریداری کنید.

مثلا با خرید گیفت کارت 10 دلاری گوگل پلی و ردیم کردن کد آن در اکانت خود اکانت شما 10 دلار شارژ می شود و سپس شما به اندازه 10 دلار می توانید از گوگل پلی خرید انجام دهید.

دقت داشته باشید این گیفت کارت مختص گوگل پلی بوده و برای سایر سرویس های آنلاین نمی توان از آن استفاده نمود و فقط در اکانت گوگل پلی معتبر می باشد.

اما در صورت نیاز شما می توانید از ویزا کارت مجازی هم برای خرید از استور گوگل پلی استفاده نمایید ، یعنی با در دست داشتن یک ویزا کارت مجازی ، با وارد کردن یک شماره کارت ، cvv یا رمز و تاریخ انقضا می توانید در هر نقطه ای از جهان ، محصولات و برنامه های گوگل پلی را خریداری نمایید.

برای استفاده از استوری های گوگل پلی نیاز است که از گیفت کارت های گوگل پلی استفاده کنید. گیفت کارت گوگل پلی Google Play قابل استفاده برای خرید نرم افزار ، بازی یا کلیه محصولات غیر رایگان درگوگل پلی استور و همچنین خریدهای داخل برنامه ای و بازی نظیر پک جم در بازی clash of clans می باشد. لازم به ذکر است که گیفت کارت های گوگل قابل استفاده در کلیه دستگاه های اندرویدی می باشد.

 

گیفت کارت های گوگل پلی موجود در گیفت کارت 21 :

در فروشگاه گیفت کارت 21 گیفت کارت گوگل پلی امریکا , گیفت کارت گوگل پلی انگلیس و گیفت کارت گوگل پلی استرالیا در اعتبارات:

– گیفت کارت 5 تا 200 دلاری گوگل پلی موجود و قابل خریداری است.

– گیفت کارت 10 تا 100 پوندی گوگل پلی انگلیس موجود و قابل خریداری است.

– گیفت کارت 20 تا 100 دلاری گوگل پلی استرالیا موجود و قابل خریداری است.

 

  • 🔵 نکته خیلی مهم در مورد گیفت کارت گوگل پلی⛔️ توجه داشته باشید که بر اساس تحریم های جدید امریکا بر ضد ایران در صورت استفاده از کد گیفت کارت گوگل پلی امریکا، با آی پی ( وی پی ان ) هر کشوری به جز امریکا و یا استفاده کد گیفت کارت امریکا در اکانتی با ریجن غیر امریکا ، کد گیفت کارت را باطل کرده و بلا استفاده می شود.
    ✔️ گیفت کارت گوگل پلی امریکا باید الزاما با وی پی ان امریکا مصرف شود.
    توجه داشته باشید که این موضوع برای گیفت کارت انگلیس، فقط استفاده با وی پی ان انگلیس و برای گیفت کارت استرالیا فقط با وی پی ان استرالیا مقدور است.

    ⚙️ پس از اتصال وی پی ان، از طریق لینک زیر موقعیت کشور آی پی خود را چک نمایید، در صورت اطمینان سپس جهت استفاده از گیفت کارت اقدام کنید.
    (https://www.iplocation.net (country چک شود

    ⛔️ توجه داشته باشید درصورت هرگونه اشتباه از سمت خریدار سایت گیفت کارت 21 هیچ خسارتی را متقبل نمیشود.

نکات مهم در مورد استفاده از گیفت کارت گوگل پلی :‌

  • بسته به اینکه گیفت کارتی که خریداری می کنید مربوط به کدام کشور باشد، برای شارژ اکانت می ‌بایست کشور محل سکونت خود را به آن کشور تغییر دهید. مثلا برای خرید گیفت کارت گوگل پلی امریکا کشور اکانت شما باید آمریکا باشد همچین می توانید برای به دست آوردن آدرس امریکایی از گوگل مپ کمک بگیرید.
  • گیفت کارت گوگل پلی ( Google Play gifts)  صرفا برای خرید محصولات الکترونیکی مثل موزیک ، ویدیو ، سریال های تلویزیونی و یا خرید نرم افزارهای اندرویدی به کار می ‌روند و از آنها نمی توان برای خرید محصولات فیزیکی استفاده کرد. از مزیت های مهم این کارتها ، نداشتن تاریخ انقضاست. بنابرین میتوانید هر زمان که نیاز داشتید از اعتبار گوگل پلی استفاده کنید.
  • در هنگام انجام آموزش های زیر مطمئن شوید فقط یک اکانت جیمیل در گوشی شما وجود دارد ٬‌ اگر چند اکانت جیمیل در گوشی خود دارید فقط اکانت اصلی که می خواهید از آن در خرید استفاده کنید و گیفت کارت را در آن وارد کنید را نگاه دارید. برای مشاهده لیست اکانت های خود در گوشی به مسیر Setting -> Accounts مراجعه کنید . (‌ ممکن است اسم این بخش در گوشی شما متفاوت باشد )
  • زبان گوشی یا تبلت اندرویدی خود را به انگلیسی ( English – United States ) تغییر بدید.
  • قیمت برنامه های پولی در برنامه Play Store را چک کنید تا به دلار آمریکا باشند ٬ اگر برنامه پولی نمی بینید و یا قیمت ها به دلار نیست ٬ شما در فروشگاه آمریکا نیستید. ابتدا به بخش تنظیمات گوشی خود رفته و سپس به بخش Apps یا App Manager (‌ بخشی که لیست برنامه های نصب شده را نمایش می دهد و می توانید برنامه ها را پاک کنید )‌ سپس برنامه Google Play Store را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید . در صفحه باز شده دکمه Clear Data را پیدا کرده و لمس کنید و سپس پیغام را تایید کنید . سپس به آیپی آمریکا ( حتما به آیپی آمریکا ) وصل شده و برنامه Play Store را باز کنید. سپس با یک پیغام تایید روبرو خواهید شد که باید Accept را بزنید . سپس به بخش برنامه های پولی رفته و قیمت برنامه ها را چک کنید .
  • اگر تمامی این مراحل را انجام دادید و همچنان با پیغام خطا مواجه می شوید ٬‌ سیم کارت خود را از گوشی درآورده و GPS گوشی را از طریق مسیر Setting -> Location خاموش کنید .

 

آموزش استفاده از گیفت کارت گوگل پلی امریکا

  • برای شارژ اکانت خود در ابتدا نیاز است که ولت گوگل شما روی کشور ایالات متحده تنظیم شود.

نکته بسیار مهم :  قبل از انجام عملیات زیر باید آی پی خود را به آی پی ایالات متحده تغییر دهید در غیر این صورت اگه آی پی شما امریکا نباشید احتمال بلاک شدن کد گیفت کارت و یا جیمیل شما وجود دارد.

بعد از تغییر ip برای چک کردن آی پی خود به سایت https://geoiptool.com  بروید و آی پی خود را چک کنید که به آی پی ایالات متحده تغییر پیدا کرده باشد.

  • وارد سایت play.google.com شوید.
  • وارد اکانت گوگل خود شوید (Gmail Account)
  • اگر زبان شما فارسی بود از سمت چپ روی گزینه “استفاده از کارت هدیه” و اگر زبان شما انگلیسی  بود روی گزینه “Redeem“ کلیک کنید. (مانند تصویر زیر)
  • بعد از وارد کردن کد گیفت کارت اگر از شما Zip Code درخواست کرد یکی از کد پستی های امریکا یا از یک فیک آدرس معتبر امریکا استفاده نمایید.
  • دکمه ثبت یا Redeem را بزنید، (باز هم تاکید میکنیم اگر آی پی شما غیر از آمریکا باشه ارور ریجن به شما داده خواهد شد و یا ارور های دیگر …) اگر ای پی شما ایران باشد پیام خطای عدم شارژ و تلاش مجدد نمایش داده می شود.

نکته مهم: کشور گیفت کارت و کشور اکانت باید با هم همخوانی داشته باشند. به عنوان مثال اگر کشور اکانت بر روی ایالات متحده تنظیم باشد شما نمی توانید از گیفت کارت اروپا استفاده کنید.

آموزش ساخت اکانت گوگل پلی

اگر قصد داریم که یک اکانت جیمیل یا گوگل بسازید، کافیست که مراحل شرح داده شده در بخش زیر را به طور دقیق و مرتب طی کنید:

  • ابتدا با کلیک بر روی این قسمت به صفحه ساخت جیمیل (Gmail) یا اکانت گوگل مراجعه کنید.

https://accounts.google.com/SignUp

 

  • مشخصات مورد نیاز و خواسته شده را وارد کنید. این مشخصات شامل نام، نام خانوادگی، یوزرنیم، رمز عبور، تایید رمز عبور، تاریخ تولد، جنسیت، شماره همراه، ایمیل ثانویه (فعلی) و محل سکونت شما می‌شوند. دقت داشته باشید که هر عبارتی را در بخش یوزرنیم به کار ببرید به عنوان شناسه اصلی جیمیل یا اکانت گوگلتان تعیین می‌شود. پس از وارد کردن این اطلاعات بر روی گزینه Next Step کلیک کنید.
  • در صفحه جدید و پنجره پاپ آپ نمایان شده گزینه I Agree را انتخاب کنید تا با ضوابط و شرایط مد نظر گوگل برای استفاده از اکانت جیمیل موافقت کنید.
  • سپس باید شماره تماسی که وارد کرده بودید را تایید کنید. برای انجام این کار از طریق ارسال پیامک، کافیست که در صفحه جدید نمایان شده بر روی گزینه Continue کلیک کنید و منتظر دریافت کد تایید از سوی گوگل باشید.
  • به محض اینکه کد تایید اکانت برایتان پیامک شد، آن را در فیلد موجود تایپ و بر روی گزینه Continue کلیک کنید.
  • سپس به صفحه‌ای هدایت می‌شود که عبارت “Welcome” را نمایش می‌دهد. بر روی گزینه Continue کلیک کنید.

به همین سادگی پروسه ساخت جیمیل (Gmail) یا اکانت گوگل به پایان می‌رسد. شما می‌توانید از طریق منوهای مختلفی که در اختیارتان قرار گرفته نسبت به ویرایش اطلاعات خود وارد عمل شوید. در نظر داشته باشید که شما هیچ‌وقت قادر به تغییر یوزرنیم اصلی اکانت جیمیل خود نخواهید بود. بنابراین حتما در انتخاب یوزرنیم صحیح و مناسب دقت کافی را به خرج دهید.