گيفت كارت ايكس باكس چيست

گيفت كارت ايكس باكس چيست
گيفت كارت ايكس باكس چيست

گيفت كارت ايكس باكس چيست | آموزش استفاده از گيفت كارت ايكس باكس

گيفت كارت ايكس باكس چيست

مایکروسافت microsoft بدون شک یکی از بزرگ‌ ترین شرکت ها و کمپانی‌ های موفق در جهان است که در حوزه تجارت الکترونیک خدمات و محصولات متنوع و زیادی ارائه می‌دهند.

این شرکت بزرگ برای عرضه محصولاتش در سراسر دنیا گیفت کارت ( giftcard ) یا همان کارت‌ هدیه در نظر گرفته است به نحوی که تمامی کاربران و طرفداران این شرکت بدون نیاز به کارت های اعتباری بین المللی ( مستر کارت , ویزا کارت و … ) می توانند از خدمات , محصولات و محتوای این شرکت بهره مند شوند.

با خرید گیفت کارت ایکس باکس کاربرها و گیمرها می توانند به اندازه اعتبار گیفت کارت خریداری شده اکانت خود را شارژ کنند و از فروشگاه ایکس باکس خرید انجام دهند.

کاربرد استفاده از گیفت کارت ایکس باکس

با گیفت کارت ایکس باکس می توانید از کلیه خدمات و امکانات شرکت مایکروسافت و ایکس باکس بهره مند شوید و کلیه محصولات عرضه شده را خریداری کنید که از جمله می توان به :

  • خرید اعتبار بازی ها
  • خرید گلد بازی ها
  • معامله با گلد (طلا)
  • دسترسی به بخش خرید و ویژه ها
  • دسترسی به بخش EA ( شرکت Electronic Arts )
  • پیش خرید / Pre Order بازی های ایکس باکس
  • دسترسی و خرید موزیک، فیلم و غیره

اشاره کرد همچنین لازم به ذکر است کلیه کاربرد و مزایای گیفت کارت ایکس باکس و گیفت کارت مایکروسافت مشترک است به طور مثال شما با خرید گیفت کارت ایکس باکس میتوانید از مزایا و امکانات مایکروسافت نیز بهره مند شوید و با خرید گیفت کارت مایکروسافت می توانید با مراجعه به سایت ایکس باکس از کلیه مزایا و محصولات این شرکت بهره مند شوید. همچنین در گیفت کارت 21 شما می توانید با خرید کد بازی های ایکس باکس بدون نیاز به گیفت کارت مستقیم بازی مورد نظر خود را از ایکس باکس خریداری و دانلود کنید.

 نکات و مزایای استفاده از گیفت کارت ایکس باکس

  • گیفت کارت ایکس باکس خریداری شده تاریخ انقضا ندارد.
  •  اعتبار گیفت کارت Redeem شده در اکانت شما تا زمان مصرف کل اعتبار در حساب شما باقی خواهد ماند و منقضی نمی شود.
  • گیفت کارت XBOX ، نه تنها دسترسی شما به XBOX Store که برای کنسول های XBOX 360 و xbox one هست را باز می کند بلکه با استفاده از اکانت مایکروسافت خود نیز می توانید از Windows Store روی کامپیوتر یا Windows Phone خود استفاده نمایید (و بالعکس).
  • پس از استفاده از گیفت کارت xbox و Redeem کردن حساب کاربری خود، این اعتبار قابل انتقال به شخص دیگری نیست ولی چون شبکه XBOX Network متصل به دیگر سرویس های شرکت Microsoft می باشد می تواند توسط پلتفرم ها و سرویس های دیگر مایکروسافت مورد استفاده قرار گیرد.

آموزش ساخت اکانت ایکس باکس و استفاده از گیفت کارت ایکس باکس

  1. آی پی خود را به آی پی کشوری که برای ساخت اکانت مد نظر دارید یکسان نمایید سپس به سایت xbox.com مراجعه نمایید.
  2. بر روی گزینه ی Sign in کلیک کنید.
  3. اگر از قبل در سایت microsoft و یا xbox اکانت دارید ایمیل / شماره / اکانت اسکایپ خود را وارد کنید و بر روی گزینه ی Next کلیک نمایید. در غیر اینصورت برای ساخت اکانت ایکس باکس بر روی گزینه Create one کلیک نمایید.
  4. بعد از وارد کردن ایمیل برای تایید حساب کاربری شما کدی توسط تیم پشتیبانی ایکس باکس برای به ایمیلتان ارسال می شود. کد دریافت شده را در کادر مشخص وارد کنید. و سپس روی گزینه next کلیک نمایید.
  5. در صفحه بعد اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید:
  • در قسمت First Name : نام خود را وارد کنید.
  • در قسمت Last name : نام خانوادگی خود را وارد بنویسید.

  • در قسمت Birth date : تاریخ تولد خود را وارد کنید.

  • در قسمت Country / Region : کشور مورد نظر خود را وارد نمایید. توجه داشته باشید که کشور اکانت و کشور گیفت کارت باید یکسان باشند.

  • پس از اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده بر روی گزینه ی Next کلیک نمایید.

6. بر روی گزینه ی I Accept کلیک کنید.

7. ساخت اکانت ایکس باکس لایو شما با موفقیت به پایان رسید. حال برای ردیم کردن یا شارژ گیفت کارت ایکس باکس در اکانتی که ساختید در سایت ایکس باکس XBOX یا مایکروسافت لاگین شوید و گزینه Redeem code را انتخاب کنید و کد گیفت کارت ایکس باکس خریداری شده خود را وارد نمایید تا اکانت ایکس باکس شما به میزان اعتبار خریداری شده شارژ شود.

ایکس باکس لایو ( Xbox Live ) چیست

ايكس باكس لايو ( xbox live ) دارای دو نوع است

1- ایکس باکس لایو رایگان (xbox live free)

2- ایکس باکس لایو طلایی (Xbox Live Gold)

ایکس باکس لایو رایگان ( نقره ای ) یک نسخه رایگان از سرویس ایکس باکس لایو است. تفاوت عمده و اصلی بین گولد ( gold ) و سطح رایگان ( silver ) از لحاظ امكانات و خدمات در این است که شما با ایکس باکس لایو رایگان نمی توانید بازی های آنلاین چند نفره بازی کنید. Xbox Live Silver، سرويس رایگان ايكس باكس لايو می باشد كه به xbox live free معروف است.

ایکس باکس لایو رایگان (xbox live silver)

ایکس باکس لایو سیلور (Xbox Live Silver) ، نام قدیمی ایکس باکس لایو رایگان (xbox live free) است كه يك خدمت آنلاینی است که به صورت پیش فرض با کنسول های جدید ایکس باکس وان (Xbox One) همراه هست.

امكانات ايكس باكس لايو رايگان

  • دسترسی به فروشگاه ایکس باکس
  • ایجاد پروفایل
  • اضافه کردن دوستان
  • ارسال پیام بین دوستان
  • استفاده از برنامه هایی مانند Netflix ، Hulu و Skype

با این حال می توان گفت تنها اجازه بازی با بازی های آنلاین چند نفره را نمی دهد.

ایکس باکس لایو طلایی (Xbox Live Gold)

ایکس باکس لایو طلایی (Xbox Live Gold)، نسخه پرمیوم یا پولی سرویس های ایکس باکس لایو است که بر روی ایکس باکس های وان و ۳۶۰ وجود دارد. هزینه عضویت یک ماهه گلد نزدیک به 10 دلار ، سه ماهه حدودا 25 دلار و 12 ماهه تقریبا 60 دلار می باشد.

عضویت طلایی ایکس باکس لایو در واقع بلیط شما برای دستیابی به شبکه سرگرمی های جذاب می باشد که از امکانات بسیار زیادی بهره مند می شوند که از جمله می توان به :

  1. بازی های گروهی و چند نفره آنلاین
  2. بازی های رایگان در هر ماه
  3. تخفیفات منحصر بفرد بازی ها
  4. دسترسی به هزاران فیلم و سریال HD
  5. میتوانید همبازی های تخصصی خودتون رو پیدا کنید و در مقابل بقیه بازی کنید.
  6. با بیش از یک نفر میتوانیدهمزمان چت کنید.
  7. با گیمرها به صورت آنلاین صحبت کنید.
  8. دسترسی سریع به محتوی و دموی بازی نسبت به افرادی که به صورت رایگان بازی میکنند.
  9. عضویت تک نفره Xbox Live Gold، دسترسی چند نفره را برای هر عضو در خانه فراهم می کند.
  10. دو بار در ماه به صورت رایگان می توانید از فیلم های پر بیننده، بخش های پر طرفدار و … انتخاب کنید.

چندین سال بود که xbox one نیاز به اجرای برنامه هایی از جمله Netflix و ESPN و غیره داشت که این مورد در سال 2014 تغییر کرد و الان شما میتوانید از تمامی این اپ ها استفاده کنید.

و تغییر چشم گیر دیگری که بر روی ایکس باکس وان انجام شد این بود که شما تنها نیاز به یک اشتراک گلد در هر کنسول دارید که این به شما این اجازه را می دهد که هر شخصی توی خانواده و دوستان شما بتواند به صورت چند نفره و با اکانت خود بازی کند اما در ایکس باکس ۳۶۰ به این شکل بود که هر اکانتی باید اشتراک خودش را داشته باشد.

نکته مهم : گیفت کارت ردیم شده تا زمان مصرفی که روی کارت مشخص شده است اعتبار دارد.

به عنوان مثال اگر اکانت گلد 48 ساعته خریداری نموده اید از زمان ردیم ، تا 48 ساعت فرصت دارید از شارژ آن استفاده نمایید. در غیر این صورت اگر کد را ردیم کرده و بعد از زمان 48 ساعت برای استفاده اقدام نمودید قادر به استفاده از کد نخواهید بود.

گیم پس ایکس باکس ( xbox game pass ) چیست

مایکروسافت در اوایل سال 2017 از یکی دیگر از سرویس اشتراکی خود با عنوان ایکس باکس گیم پس Xbox Game Pass رو نمایی کرد. این سرویس (

xbox game pass ) مشابه سرویس EA Access و متفاوت از Xbox Live Gold است که در ایکس باکس وجود دارد.

روند کار گیم پس ایکس باکس به این صورت است که شما می توانید با پرداخت ماهانه 9.9 دلار به بیش از 100 بازی در ایکس باکس وان و ایکس باکس 360 دسترسی پیدا کنید ( این سرویس شامل بازی‌های متنوعی می باشد از جمله بازی های اکشن، خانوادگی، تیراندازی و بازی پازل می باشد ) همچنین امکان استفاده از بخش مولتی پلیر ( بازی اشتراکی چند نفره ) نیز دسترسی داشته باشید.

  • تا زمانی که عضو این سرویس باشید می توانید بدون هیچ محدودیتی به بازی های این سرویس دسترسی داشته باشید و آنها را دانلود کنید.
  • سیستم عضویت در Xbox Game Pass به گونه ای است که حتی اگر شما لغو عضویت کرده باشید و یا حتی بازی را حذف کرده باشید تمام فایل های ذخیره شده و دستاوردهای شما در حساب کاربری تان باقی خواهد ماند.
  • در صورتی که ایکس باکس گیم پس Xbox Game Pass را داشته باشید می توانید بازی های Xbox One را با قیمت کمتری خریداری نمایید.
  • برای تجربه بخش اشتراکی و چند نفره در ایکس باکس وان و ایکس باکس ۳۶۰، به اشتراک گلد ایکس باکس لایو نیاز خواهید داشت.
  • این سرویس با Xbox Live Gold تفاوت دارد. سرویس Xbox Live Gold فقط جهت دریافت خدمات بازی آنلاین و مولتی پلیر ارائه شده است و کاربران در صورتی که Xbox Game Pass را نیز خریداری کنند برای بازی آنلاین باید اشتراک Xbox live Gold را تهیه نمایند.

اکانت ea eccess چیست

سرویس ea eccess از سال 2014 در اختیار گیمرها و کاربران ایکس باکس قرار گرفت که با استقبال چشمگیری از سوی گیمرهای ایکس باکس قرار گرفت. این سرویس در حقیقت یک برنامه ارائه محتوا و گنجینه ای از بازی های ea است که از سوی کمپانی ناشر عناونی بزرگی نظیر مس افکت و Battlefield یعنی EA می باشد که بوسیله آن می توان با پرداخت قیمتی ناچیز ( اشتراک یک ماهه 5 دلار و اشتراک یک ساله 30 دلار ) به گنجینه ای از بازی های این کمپانی دسترسی داشت و تا زمان فعال بودن این اشتراک از کلیه بازی ها و امکانات شرکت ea بصورت رایگان استفاده کرد.

امکانات و مزایای سرویس ea eccess

  • دسترسی رایگان به کلیه بازی ها و امکانات شرکت ea
  • 10 درصد تخفیف برای خرید بازی های این کمپانی
  • دسترسی به بازی های جدید EA پنج روز زودتر از سایرین
  • هیچ یک از بازی های سرویس EA Access از دسترسی مشترکان این سرویس خارج نخواهد شد و برای همیشه در اختیار آنان قرار خواهد داشت.
  • سرویس EA Access یک بخش منحصر به فرد به نام The Vault دارد که شامل 20 بازی جدید، متنوع و هیجان انگیز می باشد که تماماً برای اعضای اشتراک EA Access رایگان هستند.

چگونه اشتراک EA Access را تهیه کنیم؟

1. خرید از طریق Xbox Store

اول از همه باید حساب مایکروسافت شما، دارای ارز خارجی باشد. مثلا اگر ریجن اکانتتون امریکاست، باید داخل آن به اندازه‌ی کافی دلار باشد. مثلا اگر قصد دارید اشتراک یک ماهه‌ی EA Access را تهیه کنید، باید در حسابتون حداقل 5$ داشته باشید.

سپس به این لینک مراجعه فرمایید. حالا شما وارد وبسایت رسمی EA شده اید و صفحه‌ی مختص EA Access در برابر شما باز است. به انتهای صفحه مراجعه کرده و برروی گزینه‌ی Get EA Access Now کلیک کنید. حالا شما به وبسایت رسمی مایکروسافت منتقل شده اید. اشتراک مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس در صفحه‌ی جدید، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. حالا باید مراحل پایانی خرید اشتراک را انجام دهید، همانند خرید هر بازی دیجیتالی دیگر. به این صورت که نحوه‌ی پرداخت را انتخاب کرده و در نهایت برروی گزینه‌ی Confirm کلیک کنید.

2. خرید از فروشگاه های اینترنتی ایرانی

ابتدا به یک فروشگاه اینترنتی ایرانی معتبر:

خرید گیفت کارت

خريد گيفت كارت

خرید گیفت کارت

مراجعه کنید و یک عدد کد EA Access تهیه فرمایید. سپس به وبسایت رسمی Xbox Store مراجعه کرده و به قسمت Redeem Code بروید؛ یا می توانید برروی این لینک کلیک کنید تا مستقیما به بخش Redeem Code منتقل شوید. در این قسمت، پس از کلیک برروی گزینه‌ی Redeem ، باید کد 25 رقمی اشتراک EA Access (همان کدی که از فروشگاه ایرانی مورد نظر تهیه کردید ) را وارد نمایید. حالا شما یکی از اعضای سرویس EA Access هستید.

1 دیدگاه
  1. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم اگه یک اکانت ایکس باکس لایو گلد ۱۴ روزه برای یک اکانت تهیه کنم دیگه نمیتونم برای همین اکانت ایکس باکس لایو گلد ۱۴روزه بگیرم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *