گيفت كارت چيست

گيفت كارت چيست

گيفت كارت چيست

گیفت کارت ( كارت هديه ) اعتبار مجازی و غير نقدی است و صادر كننده آنها بانک ها ، شرکت ها و کمپانی ها ( گوگل پلی ، آيتونز ، مايكروسافت ، پلی استيشن ، آمازون ، استيم و غيره ) هستند كه با صادر كردن كارت هديه ( گيفت كارت ) به عنوان جایگزین پول نقد و يكسان كردن واحد پول جهانی ( ريال ، پوند ، يورو و … ) برای خرید از فروشگاه خاص و کسب و کار های آنلاین مورد استفاده قرار می گیرند.

اين كارت ها برای هر کمپانی متفاوت می باشد مثلا برای کمپانی اپل گیفت کارت آیتونز ، برای گوگل گیفت کارت گوگل پلی , برای مایکروسافت گیفت کارت ايكس باكس يا مایکروسافت و غيره می باشد و در اعتبارات مختلفی مانند 5 دلاری , 10 دلاری , 20 دلاری , 50 دلاری , 100 دلاری عرضه می شوند كه با خريد گيفت كارت در اعتبار مورد نياز به ميزان مبلغ اعتبار گیفت کارت می توانيد از فروشگاه های آنلاین و کمپانی مربوطه خرید کنيد.

اگر بخواهيم مثال ساده ای برای گيفت كارت و طرز استفاده از آن بزنيم شايد كارت شارژ ( ايرانسل ، همراه اول ) مناسب ترين مثال باشد که وقتی کارت شارژ میگیرید یک كارت به شما میدهند که ارزش و اعتبار آن به کدی است که روی آن نوشته شده ( كارت شارژ ايرانسل برای كمپانی خطوط ايرانسل و گيفت كارت آيتونز برای كمپانی اپل ) و شما با زدن آن کد همان مبلغی شارژ می شود که روی خود کارت شارژ ثبت شده است.

معرفی كوتاه گيفت كارت شركت های مختلف

گيفت كارت آيتونز اپل

آیتونز نام برنامه ای از مجموعه برنامه های ارائه شده توسط شرکت اپل است که بخش فروشگاه آنلاین آن شامل آرشیوی از موزیک ، فیلم و نرم افزار و برنامه های مختلف برای محصولات اپل از قبیل آیفون و آیپد می باشد كه با خريد گيفت كارت ايتونز يا خريد گيفت كارت اپل می توان آنها را خريداری و استفاده كرد.

در اين فروشگاه علاوه بر گيفت كارت اپل ايتونز امريكا گيفت كارت :

نيز در اعتبارات مختلف موجود و قابل ارائه می باشد.

گیفت کارت گوگل پلی

برای استفاده از فروشگاه گوگل پلی بايد از گیفت کارت گوگل پلی استفاده نمود. سرویس گوگل پلی شامل فروشگاهی آنلاین برای موسیقی ، فیلم ، کتاب ، نرم‌افزارهای کاربردی و بازی‌های اندروید و مدیا پلیر ابری می‌باشد كه با خرید گیفت کارت گوگل پلی می‌ توان از امكانات اين سرويس و همچنين کلیه محصولات غیر رایگان موجود در گوگل پلی استور و خریدهای داخل برنامه ای و بازی نظیر پک جم در بازی clash of clans استفاده كرد. لازم به ذکر است که گیفت کارت گوگل پلی قابل استفاده در کلیه دستگاه های اندرویدی می باشد.

در اين فروشگاه علاوه بر گيفت كارت گوگل پلی امريكا گيفت كارت :

نيز در اعتبارات مختلف موجود می باشد.

گيفت كارت پلی استيشن PSN

گيفت كارت پلی استيشن يكی از محصولات کنسول پلی استیشن PlayStation است که از طریق کمپانی سونی SONY برای گیمرها و طرفداران پلی استیشن 4 ، PS4 به بازار راه یافت.

مهمترين مزیت گيفت كارت PSN یا همان کارت شبکه پلی‌استیشن این است که می‌توانید خدماتی را که بوسیله‌ی فروشگاه پلی‌استیشن ارائه می‌شود، با استفاده از این کارت‌ها ، خریداری نمود.

برای‌ خرید بازی ، افزودنی‌های بازی و هر آنچه بر روی شبکه پلی‌استیشن وجود دارد، می‌ توانید با خرید گیفت کارت پلی استیشن ارائه‌ شده در فروشگاه گيفت كارت 21 استفاده کنید.

در اين فروشگاه علاوه بر گیفت کارت پلی استیشن امريكا گيفت كارت :

نيز در اعتبارات مختلف موجود می‌ باشد.

گيفت كارت ايكس باكس XBOX

یکی از محصولات كمپانی‌ microsoft برای گیمرها و طرفداران این کنسول بازی‌ است كه به بازار ارائه نموده است. با خرید گیفت کارت XBOX كاربران با توجه به مقدار اعتبار گیفت کارت خريداری‌ شده از فروشگاه گيفت كارت 21 می توانند از فروشگاه ايكس باكس xbox خرید کنند.

از مهمترين كاربردهای‌ گيفت كارت ايكس باكس می‌ توان به  خرید اعتبار بازی ، خرید گلد بازی ها ، پیش خرید بازی های ایکس باکس ، معامله با گلد (طلا) ، دسترسی به بخش EA ، دسترسی و خرید موزیک ، فیلم و … اشاره كرد.

در اين فروشگاه علاوه بر خرید گیفت کارت ایکس باکس امكان خرید كد بازی ایکس باکس ( كد بازی xbox ) نيز فراهم گرديده است.

گيفت كارت مايكروسافت

مایکروسافت microsoft شرکتی است که برای اشخاص و مراسم ها مختلف انواع گیفت ها را تولید می کند.

از جمله كاربردهای گيفت كارت مايكروسافت :

  • خرید اپلیکیشن و نرم افزار از Windows Store
  • مشهاده و خريد فیلم
  • دانلود و خريد موسیقی
  • دانلود بازی هایی که بر پایه پلتفرم ویندوز می باشند.
  • خريد تبلت های Surface PRO از فروشگاه های معتبر MS Store در کشور های مجاز

با خرید گیفت کارت مایکروسافت علاوه بر خرید از فرشگاه مایکروسافت ، می توان کد دریافتی را در ايكس باكس خود بجای گیفت کارت xbox استفاده کرد.

گيفت كارت استيم

استيم شبکه ای وسیع مانند شبکه های اجتماعی است كه در آن به جای پرداختن به گفتگو ، اجتماعی متشکل از گیمرها (Gamer) است. از امكانات استفاده از گيفت كارت استيم می توان به خرید بازی با استیم و دسترسی مستقیم به هزاران بازی ، ذخیره روی فضای ابری (Cloud) ، دریافت خودکار آپدیت بازی ها ، امکان عضویت با خريد گيفت كارت استيم در شبکه مجازی STEAM جهت ارتباط با دیگر گیمر ها ، چت و گفتگو با دیگر گیمر ها حین بازی ، استفاده از کلیه امکانات بر روی هر دستگاه و پلتفرم PC – Mobile – TV – Linux و بسيار امكان ديگر اشاره كرد.

گيفت كارت آمازون

برای خرید از سایت آمازون amazon بهترین راه استفاده از کارت اعتباری آمازون يا همان گيفت كارت امازون (Amazon Gift Card) است. كه با خرید گیفت کارت آمازون می توان برای خرید تمام محصولات مورد نياز در فروشگاه آمازون ( كتاب ، موزیک ، بازی ، نرم افزار و هر آنچه كه در سايت آمازون موجود است ) اقدام كرد.

گيفت كارت اوريجين

خرید گيفت كارت اوريجين

گيفت كارت بليزارد بتل نت

خرید گيفت کارت بلیزارد بتل نت

گيفت كارت نت فليكس

خرید گیفت کارت نت فلیکس

گيفت كارت ريكستی

خرید گیفت کارت ریکستی

گيفت كارت اسپاتيفای

خريد گیفت کارت اسپاتیفای

گيفت كارت نينتندو

خرید گیفت کارت نینتندو

گيفت كارت مينت

خرید گيفت كارت مینت

گيفت كارت فيسبوك

خريد گيفت كارت فيسبوك

گيفت كارت اسكايپ

خرید گیفت کارت اسکایپ

گيفت كارت امريكن اكسپرس

خرید گيفت كارت ‌امريكن اكسپرس

گيفت كارت ويزا كارت

خريد ويزا كارت آمریکا

گيفت كارت مستر كارت

خرید مستركارت آمريكا

گيفت كارت ويزا كارت يا مستركارت مجازی

خرید ویزا کارت مجازی

خرید مستر کارت مجازی

گيفت كارت ليگ اف لجند

گيفت كارت ساير بازی ها

خرید گيفت كارت ساير بازی ها