گیفت کارت پلی استیشن چیست
گیفت کارت پلی استیشن psn چیست

گیفت کارت پلی استیشن چیست | آموزش استفاده از گیفت کارت پلی استیشن

گیفت کارت پلی استیشن چیست psn

گیفت کارت پلی استیشن یک کارت هدیه برای کنسول پلی استیشن است که از طریق شرکت سونی برای کاربران , گیمرها و طرفداران پلی استیشن 4 ( PS4 ) به بازار ارائه شده است.

مهم ترین و اصلی‌ ترین مزیت کارت PSN یا همان گیفت کارت پلی‌استیشن (PlayStation Network Card) استفاده از کلیه خدمات و بازی هایی است که توسط فروشگاه پلی‌ استیشن ارائه می‌شود ، که می توانید با استفاده از گیفت کارت پلی استیشن به‌جای استفاده از کارت اعتباری ( مستر کارت ، ویزا کارت و غیره ) خریداری نمایید.

بسیاری از گیمرها و کاربران کنسول بازی پلی استیشن 4 می‌ دانند که برای اجرای بازی های متعدد به صورت آنلاین و همچنین خرید بازی ها از طریق PlayStation Network باید گیفت کارت psn را خریداری کرده و آن را روی پلی استیشن 4 خود تنظیم و ردیم کنند تا بتوانند به خدمات و امکانات پلی استیشن دسترسی داشته باشند.

گیفت کارت پلی استیشن psn خریداری شده حاوی یک کد 12 رقمی PSN پلی استیشن است که مخصوص شارژ حساب Account سونی SONY است در اختیار شما قرار می گیرد و شما قادر به شارژ حساب پلی استیشن خود به میزان اعتبار خریداری شده هستید و با این اعتبار می توانید از فروشگاه پلی استیشن Play Station Store خرید کنید.

با توجه به اینکه قابلیت استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی نطیر ویزا کارت و مستر کارت برای خرید از PlayStation Network از داخل ایران به صرفه نیست، استفاده از گیفت کارت‌ psn جایگزین بسیار مناسبی برای کارت‌های اعتباری بین‌المللی و احراز هویت آن‌هاست چراکه فقط با یک کد چند رقمی می‌توانید اکانت پلی استیشن خود را با اعتبار خریداری شده شارژ کنید.

 

کاربرد استفاده از گیفت کارت پلی استیشن psn

  • خرید بازی های پلی استیشن
  • پیش خرید یا Pre-Order بازی های پلی استیشن
  • استفاده از تخفیفات بازی ها
  • خرید موزیک از کمپانی بزرگ سونی
  • خرید تم های آنلاین
  • خرید گیفت کارت پلاس برای بازی آنلاین
  • با دریافت گیفت کارت پلی استیشن پلاس playstation plus می توانید با دوستان خود به صورت آنلاین بازی کنید و از جدید ترین بازی های رایگانی که سونی در اختیار کاربران پلی استیشن پلاس قرار می دهد بهره مند شوید.
  • از جمله مزیت های گیفت کارت پلی استیشن Play Station Giftcard نداشتن تاریخ انقضا است که از این جهت می تواند هدیه ای جالب و جذاب برای دوستان و عزیزان شما باشد.
  • برای هدیه دادن به دوستان یا اعضای خانواده می توان از کارت هدیه بانکی ( گیفت کارت ) جهت مناسبت های مختلف استفاده کرد که می توان با دریافت این کارت و با توجه به میزان اعتبار آن خرید انجام داد.

نکته مهم ) همانطور که مشخص هست پس از شارژ  اکانت پلی استیشن psn یا Redeem کردن کد گیفت کارت پلی استیشن در حساب کاربری خود، اعتبار گیفت کارت ps4 قابل انتقال به شخص دیگری نمی باشد ولی اعتبار گیفت کارت Redeem شده تا زمان مصرف کل اعتبار در حساب شما باقی خواهد ماند و منقضی نمی شود.

 

گیفت کارت پلی استیشن پلاس چیست playstation plus

پلی استیشن پلاس یا PlayStation Plus سرویس پریمیوم شرکت سونی برای کاربران کنسول پلی استیشن است. کاربران با خرید گیفت کارت‌ پلی استیشن پلاس یا PlayStation Plus می‌توانند در مدت زمانی مشخص شده ( اشتراک یک ماهه , سه ماهه و یک ساله ) به محتویات مختلفی در پلی استیشن استور دسترسی داشته باشند.

کار کردن با پلی استیشن راحت است، شما می توانید اشتراک 1 ماهه یا 3 ماهه یا یکساله بگیرید. هنگامی که اشتراک شما تمام شود، بازیهای دانلود شده، همه و همه از شما گرفته می شود. با این حال زمانی که شما اشتراک خود را دوباره فعال کنید تمام بازی هایی که قبلا دانلود کرده بودید برای شما دوباره قابل استفاده است و می توانید از آنها لذت ببرید. پلی استیشن پلاس برای بازی آنلاین در پلی استیشن 4 الزامی است و شامل همان مزایا هم می باشد. پلی استیشن پلاس در پلی استیشن 4، پلی استیشن 3 و پلی استیشن ویتا (Vita) تحت همان حساب، کار خواهد کرد، به این معنی که لازم است برای حساب پلی استیشن خود فقط یکبار گیفت کارت پلی استیشن پلاس را خریداری نمایید.

 

کاربردهای گیفت کارت پلی استیشن پلاس (playstation plus)

– بازی های رایگان

گیمرهای پلی استیشن پلاس می توانند از بازی های رایگان استفاده کنند. این بازی ها تا زمانی که شما عضو فعال playstation plus هستید قابل استفاده و دسترسی می باشد.

– تخفیف های فوق العاده

کاربران با عضویت پلی استیشن پلاس به تخفیف های زیادی دسترسی دارند. به عنوان نمونه، تخفیف های خوبی برای برخی از بزرگترین بازی های موجود در شبکه پلی استیشن اعطا می شود.

– دسترسی منحصر بفرد

در صورتی که شما عضو پلی استیشن پلاس باشید به نسخه های بتا و دموهای آنها دسترسی منحصر بفرد دارید.

– یک گیگ فضای ابری

به شما فضای کافی برای ذخیره بازی هدیه داده می شود که به موجب آن در فضای کنسول پلی استیشن شما صرفه جویی می شود.

 

گیفت کارت psn با ریجن های مختلف

بحث ریجن بندی ( کشور اکانت و کشور کنسول خریداری شده ) نه تنها در خود کنسول پلی استیشن 4 بلکه در گیفت کارت‌های در حال فروش برای آن نیز رعایت شده است. کاربران برای خرید گیفت کارت پلی استیشن 4 به این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشند.

تمامی محصولات شرکت سونی براساس ریجن های خاصی تولید شده‌اند. این ریجن ها بر اساس قوانین حاکم بر هر کشور، خدمات خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در بحث کنسول‌ها باید گفت که ریجن ها هیچ تغییرات سخت افزاری در زمینه بازدهی روی دستگاه اعمال نمی‌کنند و تنها تفاوت کنسول‌ها با ریجن های مختلف به آداپتورها و موارد دیگر مربوط می‌شود.

اما در بحث خرید محصولات دیجیتالی، ریجن بندی، تفاوت زیادی را روی محصول خریداری شده اعمال می‌کند. تفاوت گیفت کارت با ریجن های مختلف شامل نشان داده شدن برخی از محتوای داخل اپلیکیشن‌ها و بازی ها و امکان خرید آن با توجه به قیمت ارز آن کشور می‌شود. برای مثال کاربران آمریکایی برای تهیه محصولات دیجیتالی از PlayStation Network یا PlayStation Store باید اقدام به خرید گیفت کارت psn ریجن آمریکا که با قیمت ارز دلار هست، کنند و آن را روی پلی استیشن ریجن آمریکا تنظیم کنند. قیمت ارز برای خرید گیفت کارت psn اروپا به یورو و برای انگلستان به پوند محاسبه می‌شود. در حقیقت برای خرید این حساب دیجیتالی از هر کشور باید ارز همان کشور را پرداخت کرد.

این مسئله روی موارد مربوط به محتوای نشان داده شده در بازی ها نیز تأثیر می‌گذارد؛ برخی از محتوای نشان داده شده در بازی ها بر اساس قوانین آن کشور باید حذف شوند و در عین حال بازی ها در منطقه‌های مختلف از زبان‌های گوناگونی پشتیبانی می‌کنند. به طور کل ، گیفت کارت psn موجود با ریجن های مختلف، شامل مناطقی نظیر آمریکا – انگلیس یا uk – اروپا – امارات – ژاپن و چند کشور دیگر می‌شود که باید پیش از هر چیزی در مورد انتخاب آن‌ها دقت کرد.

برای خرید گیفت کارت پلی استیشن نتورک ابتدا لازم است تا ریجن خود کنسول را از پشت جعبه آن پیدا کنید و حساب کاربری با همان ریجن را ساخته و گیفت کارت پلی استیشن همان کشور را خریداری کنید.

 

در فروشگاه گیفت کارت 21 ( اولین و معتبرترین فروشگاه گیفت کارت در ایران ) گیفت کارت پلی استیشن امریکا در اعتبارات:

  • گیفت کارت 3 دلاری پلی استیشن psn امریکا
  • گیفت کارت 10 دلاری پلی استیشن psn امریکا
  • گیفت کارت 20 دلاری پلی استیشن psn امریکا
  • گیفت کارت 25 دلاری پلی استیشن psn امریکا
  • گیفت کارت 30 دلاری پلی استیشن psn امریکا
  • گیفت کارت 40 دلاری پلی استیشن psn امریکا
  • گیفت کارت 50 دلاری پلی استیشن psn امریکا
  • گیفت کارت 60 دلاری پلی استیشن psn امریکا
  • گیفت کارت 75 دلاری پلی استیشن psn امریکا
  • گیفت کارت 100 دلاری پلی استیشن psn امریکا

 

و همچنین گیفت کارت پلی استیشن پلاس امریکا در اعتبارات:

  • گیفت کارت 1 ماهه پلی استیشن پلاس psn امریکا
  • گیفت کارت 3 ماهه پلی استیشن پلاس psn امریکا
  • گیفت کارت 12 ماهه پلی استیشن پلاس psn امریکا

موجود و با مناسب ترین قیمت قابل خریداری است و به صورت آنی ( بلافاصله پس از خرید ) به شما مشتریان عزیز تحویل داده می شود.

در این فروشگاه علاوه بر گیفت کارت پلی استیشن امریکا
گیفت کارت پلی استیشن انگلیس در اعتبارات 5 تا 50 پوندی
گیفت کارت پلی استیشن امارات در اعتبارات 5 تا 100 دلاری
  • گیفت کارت psn دلار کانادا
  • گیفت کارت ps4 دلار عربستان
  • گیفت کارت psn دلار هنگ کنگ
  • گیفت کارت psn فرانک سوئیس
  • گیفت کارت پلی استیشن 1000 ین ژاپن
  • گیفت کارت پلی استیشن 100 رئال برزیل
  • گیفت کارت پلی استیشن 30 دلاری استرالیا
  • گیفت کارت پلی استیشن 20 یورو اسپانیا
  • گیفت کارت پلی استیشن 20 یورو هلند
  • گیفت کارت پلی استیشن 20 یورو ایرلند
  • گیفت کارت پلی استیشن 20 یورو اتریش
  • گیفت کارت پلی استیشن 20 یورو آلمان
  • گیفت کارت پلی استیشن 20 یورو پرتغال
  • گیفت کارت پلی استیشن 20 یورو ایتالیا
    گیفت کارت پلی استیشن 20 یورو فرانسه
  • گیفت کارت پلی استیشن 200 کرون سوئد
  • گیفت کارت psn رینگیت مالزی
  • گیفت کارت 500 روبل psn روسیه

نیز قابل تهیه می باشد.

 

آموزش استفاده و شارژ گیفت کارت پلی استیشن

پس از خرید گیفت کارت پلی استیشن خود از طریق آموزش زیر اقدام به Redeem کردن اکانت پلی استیشن خود نمایید.

نکته: پیشنهاد میشود برای بلاک نشدن اکانتتان آی پی IP خودتان را به ایالات متحده تغییر دهید.

1-در ابتدا باید یک اکانت سونی Sony بسازید (اکانت PSN) به همین منظور وارد لینک » ثبت نام سایت سونی شده « و روی Create a New Account کلیک نمایید.

2- در این قسمت باید یک آدرس امریکا وارد کنید به همین منظور از طریق گوگل مپ یا فیک آدرس آمریکا یک آدرس معتبر در فرم ثبت نام وارد نمایید.

3- سپس به ایمیل خود وارد شوید و اکانت خود را Verify کنید و وارد پنل کاربری پلی استیشن خود شوید و روی قسمت

Account کلیک نمایید.

4- در مرحله آخر روی گزینه Redeem Prepaid Card کلیک کنید و کد گیفت کارت پلی استیشن خریداری شده را وارد نمایید.

در اینجا اکانت پلی استیشن شما به میزان اعتبار گیفت کارت پلی استیشن ردیم کرده شارژ شد.

 

نحوه شارژ کد پلی استیشن psn با استفاده از کنسول پلی استیشن PS4

پس از خرید گیفت کارت PSN از طریق آموزش زیر اکانت پلی استیشن خود را Redeem نمایید.

خب در این آموزش شاهد Redeem کردن گیفت کارت پلی استیشن یا PS+ پلی استیشن پلاس می باشیم :

  1. کنسول پلی استیشن PS4 یا PS3 خود را روشن کرده و وارد اکانت PSN خودتون بشید. (PSN Account)
  2. در قسمت بالا سمت چپ اسکرول کنید و بر روی PlayStation Store کلیک نمایید.
  3. هنگامی که فروشگاه پلی استیشن PS Store بارگزاری شد، منوی سمت چپ را باز کنید.
  4. درست آخرین گزینه از منوی سمت چپ، عبارت Redeem Codes را انتخاب کنید.
  5. حال با فشردن کلید X بر روی دسته پلی استیشن، صفحه وارد کردن کد 12 رقمی برای شما ظاهر می گردد.
  6. پس از خرید گیفت کارت پلی استیشن از فروشگاه گیفت کارت 21 و دریافت آنی گیفت کارت خود، کد 12 رقمی را وارد کرده و بروی Continue کلیک نمایید.
  7. سپس در صورت صحیح بودن و معتبر بودن گیفت کارت پیامی مبنی بر تایید و واریز اعتبار به حساب PSN شما صادر می گردد، بر روی YES کلیک کنید. (لازم به ذکر است که در وارد کردن کد 12 رقمی گیفت کارت دقت داشته باشید، در صورت برخورد با مشکل جای هیچ نگرانی نیست، پشتیبانی 24 ساعته GiftCard21 پاسخگو و پشتیبان مشکلات شما می باشد).
  8. پس از تایید و انتقال گیفت کارت PSN به حساب پلی استیشن، شما قادر به خرید از فروشگاه پلی استیشن با کلیک روی Continue Shopping می باشید.

 

نحوه ی شارژ اکانت پلی استیشن با اپلیکیشن موبایل ( playstation app)

 ابتدا از اپ استور خود (اپل یا اندروید) نرم افزار playstation app را دانلود نمایید.

  • بعد از نصب برنامه روی آیکون برنامه کلیک نمایید.
  • سپس صفحه مربوط به پلی استیشن باز می شود. حالا شما با نام کاربری و پسورد خود در نرم افزار لاگین کنید.
  • بالای صفحه سمت راست روی گزینه Sign In کلیک کنید و مشخصات کاربری خود را وارد کنید.
  • حالا شما اکانت playstation خود را لاگین کرده اید و اطلاعات مربوط به حساب، بازی های نصب شده و … را مشاهده می کنید.
  • در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید و برای وارد کردن کد گیفت کارت پلی استیشن روی گزینه Redeem Code کلیک نمایید.
  • حالا دو راه برای وارد کردن کد وجود دارد. یکی از طریق اسکن کارت و دیگری وارد کردن به صورت دستی.
  • گزینه دوم  Enter Using Keboard را انتخاب کنید.
  • و در مرحله آخر نیز کد 12 رقمی شارژ پلی استیشن را وارد نمایید.

 

هم اکنون حساب شما شارژ شده است و میتوانید فروشگاه پلی استیشن خرید کنید.

 

آموزش ساخت اکانت پلی استیشن در PS4 از طریق کنسول

کنسول خود را به اینترنت وصل کنید و سپس مرحله به مرحله آموزش رو دنبال کنید

۱- کنسول رو روشن کنید و گزینه New User رو انتخاب نمایید.

۲- برای ساخت اکانت جدید گزینه  Create user را انتخاب کنید.

۳- Accsept رو انتخاب کنید ( یعنی قوانین PSN رو قبول دارم ).

۴- گزینه NEXT رو انتخاب نمایید.

۵-گزینه  New to PSN? Create an Account رو انتخاب نمایید.

۶-گزینه Sign up Now رو بزنید که البته این قسمت شاید کمی طول بکشه که بستگی به اینترنت شما داره.

۷-در این قسمت کشور رو  United States ( امریکا ) انتخاب کنید. Language هم روی English باشه و Date Of Birth هم تاریخ تولد هست که میتونید وارد نمایید. سپس  Next رو انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که سن خودتون رو بالای ۱۸ سال انتخاب کنید

۸- در این قسمت City = Florida و State = Florida رو میتونید انتخاب کنید و در قسمت Postal Code هم میتونید ۳۲۱۱۸ رو وارد کنید و بر روی Next بزنید.

نکته : (‌ این مرحله یا بعد از پایان مراحل یا در مراحل اولیه ساخت اکانت ممکنه واسه شما نمایش داده بشه)

سونی از شما میخواد که ایمیلتون رو Verify کنید و میگه Please Verify Your Account. در این مرحله سونی یک ایمیل به ادرس ایمیلی که وارد کردید ارسال کرده که باید اون ایمیل رو باز کنید . اون ایمیل حاوی یک لینک هست که باید روی اون لینک کلیک نمایید تا ایمیل شما تایید و فعال بشه . بعد از اون ادامه مراحل رو میتونید انجام بدید.

۹-در صفحه بعد یک ایمیل معتبر از خودتون باید وارد کنید و در قسمت Password هم پسوردتون رو وارد کنید و در قسمت Confirm Password هم مجدد پسوردتون رو وارد کنید و بر روی گزینه Next کلیک میکنید ( ۲ تا تیک  در این قسمت رو هم میتونید بر دارید زیاد مهم نیست )

۱۰- در قسمت Online ID شما باید یک شناسه (اسم) برای خودتون انتخاب کنید. دیگر گیمر های آنلاین شما رو با این شناسه میشناسند، شناسه نباید قبلا استفاده شده باشه یا تکراری باشه. در قسمت First Name هم نام کوچکتون و در قسمت Last Name هم فامیلی خودتون رو وارد کنید و روی Next کلیک کنید. اگه کادر مورد تایید باشه سمت راستش یه تیک میاد. اگه تکراری باشه یا اشتباه باشه علامت اخطار قرمز میاد.

۱۱- گزینه های بعد از شما اجازه اشتراک گذاری نامتون در PSN با دوستتاتون رو میخواد و یا چه کسانی بتونن پروفایلتون را مشاهده کنند ( شخصی سازی پروفایل ) که بعد از انتخاب گزینه مورد نظر Next رو بزنید.

۱۲- قسمت بعد Accsepct رو انتخاب کرده و وقتی میخواد حسابتون رو به فیسبوک متصل کنه فعلا Do This Later رو انتخاب نمایید.

۱۳-در مراحل بعد گزینه Next و Skip رو انتخاب کنید و سپس از شما میخواد که اکانتی که ساختید را به عنوان اکانت اصلی انتخاب کنید که میتونید Active رو بزنید.

۱۴-  در مرحله آخر Ok رو بزنید و تبریک میگم تمام شد اکانت PSN شما در PS4 ساخته شد.